Dag 6b: Toefje van dag zes. - Reisverslag uit Sankt Gallenkirch, Oostenrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Dag 6b: Toefje van dag zes. - Reisverslag uit Sankt Gallenkirch, Oostenrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Dag 6b: Toefje van dag zes.

Door: Bergfantje

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

06 Juni 2013 | Oostenrijk, Sankt Gallenkirch

In Schruns vragen wir nog den Weg an einer freundlicher Polizist. ‘Bei der Kreuzung links, und immer gerade aus’ natuurlijk. Grotendeels toch weer fietspad. Op m’n GPS weet ik toch weer aardig de locatie van het hotel te lokaliseren, maar vindt niet het paadje vanaf het fietspad naar de weg resp. hotel. We maken een ommetje via de lokale skilift, en weer terug en dan een HEEL erg steil weggetje naar ons hotel (hou je vast) ‘Maria’s Hilfe’. Het blijkt een klooster. De abt (?) ontvangt ons erg enthousiast in T-shirt. Hoewel…. we zijn niet echt overtuigd dat ie zo in de heer is, dat ie een formele functie heeft. De zusterkes (allemaal 70+) wel in habijt, en allemaal erg vriendelijk. We horen niet het wel erg bijpassende Gregoriaans. Jammer. Prachtige omlijsting van onze laatste overnachting. Oh nee, morgen ook nog na de laatste fietskilometers. Snel douchen, want om 18.15 eten. Zustertjes moeten denk ik om 19.30u bidden of zo. Het eten is, zoals te verwachten, eenvoudig maar voedzaam. Tot onze verbazing wordt er thee bij geserveerd. Soep, Salade, Gesneden varkensonderdeel, Meloen met crème. Heerlijk.
Dan bloggen. De wandeling onderbreekt de blog. Excuus. Even andere spieren gebruiken. Omhoog. De kapel in het bos vinden we te ver. Onderweg terug komen we langs een genezende bron voor zere voeten. Maria Hilft auch damit. Toch moar eemm mien zere voetn overgeven aan Maria’s zorgen. Ik hoop toch echt na twee rondjes dat ik OP het water kan lopen. ……….. Nee….. water is gewoon erg koud, en als je lang genoeg doorloopt voel je ze gewoon niet meer. Pijn weg. Rijn meldt nog dat ik het niet goed doe, want bij elke stop moet de voet uit het water ‘die Storchlauf’. Ik hoop dat Maria dat niet gezien heeft.
Terug in Maria’s Hilfe nog grote mannenpraat in Okke en mijn kamer maak ik het blog nog even af. Voorbereiding van de dag van morgen. De laatste 100km. Helaas, het is al bijna weer voorbij. Ik probeer nog leute zo gek te krijgen om volgend jaar de ‘Mongolian Bike Challenge’ te interesseren. Is niet echt gelukt geloof ik……
Mensen, wel te rusten.

  • 06 Juni 2013 - 22:07

    Frank L:

    Ha Har, Voorzichtig aan nog even morgen. We hebben hier genoten van jullie avonturen.

  • 06 Juni 2013 - 22:21

    Mals:

    Hallo mannen,
    kunnen jullie er niet nog wat dagen aan vast plakken, zodat ik kan afkikken van de "Bergfant-story"? Ik heb het gevoel dat ik zo'n beetje halverwege het boek ben...........
    dank hiervoor, Har.
    Zeg mannen, maak nog een paar gezellige kilometers en geniet van de schoonheid van het land. Het was een voorrecht om jullie te mogen volgen. Hoera voor de KKK-DDD....
    succes morgen.:-)

  • 06 Juni 2013 - 23:22

    Angelique:

    En zo kwam er weer een eind aan een dag die anders liep dan gepland. Welke verrassingen zal de dag van morgen in zich hebben? Zal de route die laatste dag dan ook weer afwijken of is er toch nog een kansje dat alles voor een keer gaat zoals gepland. Ben benieuwd. Hoe dan ook, geniet volop van de laatste kilometers!!

  • 06 Juni 2013 - 23:29

    Simone:

    Welterusten, in die gezonde berglucht met enige lichte inspanning achter de rug op zo'n toeristisch dagje moet dat wel gaan lukken! En dan ook nog hulp van Maria!!! komt vast goed....... Ben benieuwd naar de 300.000 foto's die jij vandaag met je videocamera hebt gedaan Har (Voorbeeld Okke gevolgd begreep ik?)

  • 07 Juni 2013 - 10:07

    David:

    Het is maar goed dat ik zo'n tocht van nabij al eens heb meegemaakt. Dan weet je ongeveer wat wel en niet waar is. En dat van die klimmen, volgorde en snelheden is natuurlijk helemaal waar!
    Succes op de laatste dag en benieuwd naar de (echte) verhalen.

    @Frank: Volgend jaar doen we toch weer mee (als het mag)?

  • 07 Juni 2013 - 10:13

    Frank L:

    Ook als het niet mag, ik geef Okke gewoon de schuld ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Okke en Harry

Fietsen in de Bergen

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 99301

Voorgaande reizen:

27 Mei 2023 - 04 Juni 2023

Graubünden & Bayern

12 September 2022 - 05 September 2022

Fietsen in Jura en Alpen

22 Augustus 2021 - 28 Augustus 2021

Rondje Pyreneeën 2021

04 September 2020 - 11 September 2020

Eifel zonder twijfel.....

18 Augustus 2019 - 22 Augustus 2019

Training ODMIL

08 Juni 2019 - 16 Juni 2019

MAMILS do Central Massif

31 Augustus 2018 - 09 September 2018

2018 - Vuelta al Pais Vasco

04 Juli 2018 - 07 Juli 2018

MAMIL Mendikefantea.....entrenamenduan doa .....

26 Augustus 2017 - 03 September 2017

2017 - Sella Ronde

28 Mei 2016 - 06 Juni 2016

KKK-DDD 2016 - Puy de Dome - Mont Ventoux

01 Juni 2015 - 08 Juni 2015

2015 The French ..... AND the Spanish Pyrenees

01 Juni 2014 - 30 Juni 2014

2014 The French Alps

15 Mei 2013 - 09 Juni 2013

2013 The Alps

Landen bezocht: