LE DEPART ‘d OTO, - Reisverslag uit Salurn, Italië van Okke en Harry - WaarBenJij.nu LE DEPART ‘d OTO, - Reisverslag uit Salurn, Italië van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

LE DEPART ‘d OTO,

Door: Montelefante

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

26 Augustus 2017 | Italië, Salurn

Klokslag 6.24u gaat Okke’s wekker. Gelijk gezijk dat ik me niet aan zn instructies heb gehouden….. DUHHH. Snel douchen….. 600 broodjes zagen, smeren en beleggen. Teamwork wordt er gelijk in geslepen…. Rond half acht wordt Frank door zn ouwe heer afgeleverd. Eerste keer dat ie alleen op vakantie mag, na renovatie van zn hartje.
Na ook Luikens sr. Zn onderhoudsinstructies over Frank is het wachten op Lyn-trekkers. Ze zijn niet zoveel te laat als verwacht. Valt dan weer mee. We proppen het dak van Rijn vol met halve fietsen. De wielen in de wijnkelder van zn Golf….. en off we go. Gelukkig wat vage afspraken over de route gemaakt. Okke heeft deze uitgeschreven met de wegnummers erbij, waarvan Rijn denkt dat het wegafslagnummers zijn. Dus die zijn we al snel kwijt.
Zonder mijn instemming is besloten tot de oostelijke route naar Munchen, maar ja… ‘k wil d’r ook niet echt een punt van maken. Kost een paar uur om wat op gang te komen, maar consequent wurmen we ons ricting Kassel, en vandaar redelijk probleemloos langs de talloze wegwerkzaamheden. Vooral de bruggen lijken en masse in te storten…. Ze staan bijna allemaal in de steigers. Enkele korte tussenstops waarvan een met iets dikkere tomatensuppe… hoewel sommigen beweren dat dit dan weer gulaschsuppe was…..(?).
Ondanks de perfecte weersvoorspellingen scheren we rakelings langs een giga onweersstorm net na Kufstein. We overleven het. Daarna is het weer mooi….. De Brennerpas zoeven we voorbij. Gelijk kunnen we ons meest noordelijke routepunt te Vipiteno inspecteren. Ziet er tof uit…. Qua omgeving… Helaas in het donker benaderen we onze start/finishplaats….. Salorno. Na enige schijnbewegingen naderen we ons hotel… sorry …. Hostel via een spiraalbenadering. Midden in ’t centrum met straatjes waar onze auto 1 en 2 nauwelijks in passen komen we op ’t dorpsplein. Hotel in zicht maar ’t blijkt de verkeerde. 30m verderop volgens de waard. Daar doemt inderdaad in statig oud gebouw het Hostel Dr. Nordin, een bevlogen advocaat uit t verleden, die kennelijk iets met jeugd had…. We komen er echter ook achter waarom het centrum is afgezet. Groot feest…… naast ons hotel …. Met zeer luide band….. Bij het (te laat) inchecken moet de hotelier bekennen dat onze kamers pal boven ’t feestje liggen, en dat dat feessie tot echt in de kleine uurtjes door zal gaan. Na heftige onderhandelingen van Okke en Henk weten deze te regelen dat een ander hotel wordt ingeschakeld. Ja…. Het hotel waar we al waren. Nog steeds geen idee hoe het heet, maar dah geef nie…. Snel inchecken, kamers verdelen, en ieder naar de pizzeria …. geloof ik …. ? Ik ga niet mee, want heb al anderhalve dag barstende koppijn …. Terugkeer helaas van oude kwaal….. Nee, geen kater. Maar waarschijnlijk een botte holteontsteking, waar ik van dacht af te zijn. Duurt meestal maar 2 dagen, dus moet morgen over zijn. Ik ontferm me over de laatste broodjes, een kamer voor 3 personen voor mij alleen en een lekkere intieme maar warme douche.
Gebitje rossen en plat. Kijken wat de 27 augustus ons brengt…….

• 27 Augustus 2017 - 19:31

Frank:

Mooi geschreven en de pizzas waren heerlijk, die krijg je nog tegoed!