........ pfffffff ........ moeilijke voorbereiding - Reisverslag uit Nij Beets, Nederland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu ........ pfffffff ........ moeilijke voorbereiding - Reisverslag uit Nij Beets, Nederland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

........ pfffffff ........ moeilijke voorbereiding

Door: Montaphant

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

27 Mei 2019 | Nederland, Nij Beets

Zoooo, jullie dachten al...... gaat dit wat worden dit jaar.... Dat was helaas net het punt..... we krijgen amper een Fiat600 vol...... los van de fietsen dan.
De selectie eisen zijn kennelijk dermate zwaar geworden dat weinig kandidaten door de keuring heen komen, danwel zich niet eens aanmelden als gegadigden. Sommigen hopen nog op een coulante jury, maar ja.... hoe bereid je je dan voor.
Ik heb begrepen dat 80% van de selectie in ieder geval alle meren in Friesland weer zo'n beetje hebben gerond..... Ik weet nog niet of dat gelukt is. Zelf had ik een ander voorbereidingstraject, waarvan ik nog herstellende ben.
Idee is nu de week aansluitend op Pinksteren. Met een geheel nieuwe formule. Namelijk geen 6 of 7 etappes in lijn, maar nu vanuit 2 onderling overbrugbare locaties een klavertje 3 te fietsen. Scheelt weer de altijd lamlendige Tourkaravaan verplaatsing van route plaats naar route plaats. Nu slechts één keer. Helaas moeten we de volgauto tijdens de etappes ontberen, dus dat zal (volgens de Wet van Bartje) wel elke dag veel pech opleveren. Maar scheelt weer veel in- en uitpaktijd. Na 3 dagen wel enorme zooi in de kamers uiteraard, die na ons vertrek ontsmet moeten worden..... ik ben benieuwd. Zal 3 bussen toiletspray meenemen.
In ieder geval ook (relatief) korte aanreistijd. David had met mij de aanreistijd naar Parijs alvast kunnen oefenen, maar ja, hij ook niet door de selectie heen gekomen....
Hopelijk kan ik een ieder komende weken, tussen de verbouwingen door, nog wat beter op de hoogte brengen van de individuele conditie toestand van de deelnemers, te weten Harry, Rijnie, Okkie en Wimmie...... Ik heb geluiden gehoord dat een oudgediende mogelijk nog aansluit.... ene Chrissie..... en mogelijk ook ene Boudie. Maar éenmaal niet door selectie is meestal definitief niet door de selectie...

Dus Central Massief.... heer wie kum..... of zoals de Frans zeggen... Ici nous arrivons,..... of zoiets.

• 27 Mei 2019 - 11:19

Frankie:

zet die stip eens goed

• 07 Juni 2019 - 14:49

Miriam:

Nou, it sil heve! Het begint nu in Sneek met een onweersbui en Okke rijdt met donderend geweld richting Houten met 2 fietsen achterop de drager. Ik hoop dat dit de enige regen is die ze over zich heen krijgen... Ik weet niet hoe het met jou is Harry, maar jouw fiets zag er al aardig afgetraind uit.
    Heel veel plezier samen! Ik begreep dat Christiaan nog langs komt, kunnen jullie de laatste Europa tracking nieuwtjes uitwisselen.
    Boudewijn misschien nog? Is ook in de travel modus, zat vorig weekend nog in Bretagne, dus je weet het maar nooit.

Geniet ervan en rij voorzichtig!
    Groetjes,
    Miriam

• 07 Juni 2019 - 14:53

Miriam:

P.S. : Mooie sticker, Harry!!

• 07 Juni 2019 - 15:00

Tineke Koopmans:

Veel succes mannen. Ik volg jullie. En natuurlijk een goede fiets tocht. En genieten.