Eifel zonder twijfel dag 5, over de grens - Reisverslag uit Hollerath, Duitsland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Eifel zonder twijfel dag 5, over de grens - Reisverslag uit Hollerath, Duitsland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Eifel zonder twijfel dag 5, over de grens

Door: Okke

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

08 September 2020 | Duitsland, Hollerath

Vanochtend zijn we (Wim, Rijn en Okke) weer bijtijds vertrokken. We hadden een route gemaakt die ons ook door België zou leiden. Na een eerste afdaling waar ik na 2 kilometer er achter kwam dat ik mijn camera was vergeten (ben toen terug gefietst om dit op te halen).
We zijn via de nodige bergjes naar Monschau gefietst. Onderweg kwam Rijn erachter dat hij toch een dagje ouder wordt en niet altijd als eerste meer boven komt. (hij blijft wel zijn humor en goede humeur houden). In Monschau aan gekomen struikelde we over de bejaarden met en zonder mondkapjes. We zijn toen snel weer doorgereden want in deze chaos voelden wij ons niet echt op ons gemak. Het volgende deel van de tocht ging over de Vennbahn een oude spoorlijn die van Aken naar Trier loopt, door Duitsland en België, omgebouwd tot een schitterde fietsroute met maar max 2% stijging. We stopten in België om wat te drinken maar alles was bijna dicht. Wim is toen een slagerij in gedoken met zijn mondkapje en kwam tot onze verrassing terug met cola!. Wim ken nu het Belgische protocol.
Waar de grens is tussen België en Duitsland is niet te zien maar je merkt het wel aan het wegdek. Onze zuider buren hebben wel erg veel gaten in de weg zitten.
Onderweg hebben we dan toch eindelijk het kasteel van Rijn gevonden (zie foto). Angelique geen Ijlst maar België.

Bij terugkomst had Rijn een nieuwe mijlpaal gehaald. Hij heeft vandaag voor het eerst in 2020 de 100km barrière geslecht . Gefeliciteerd!
Daarna lekker in de tuin gezeten, boodschappenlijst gemaakt en Rijn naar de winkel gestuurd. Hij kwam wonder boven wonder met alles terug. We weten niet hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen want door het mondkapje besloeg zijn bril en daardoor kon de iPhone de gezichtsherkenning niet gebruiken en kon Rijn niet betalen.
Hoe hij de boodschappen toch heeft meegekregen weten we nog steeds niet.

Morgen gaan we weer met de ATB opstap

gr
Okke

• 08 September 2020 - 21:56

Miriam:

Weer een heerlijke fietsdag dus met prima vakantieweer. Nou, dat is beter dan hier in Sneek. Ook morgen grijze dag. De foto heb ik in de app gezien, maar zie ik hier niet.

Heel veel plezier samen, jullie zijn de echte dyhearts!
    xxx Miriam

• 08 September 2020 - 21:57

Miriam:

Nu zie ik de foto wel!
    Had al een glaasje wijn op...

• 08 September 2020 - 22:03

Okke En Harry :

Komt door de langzame wifi

• 09 September 2020 - 06:30

Frank :

Prachtig mannen, veel plezier nog ☀️☀️☀️