Etappe 3 Urzainqui - Laruns 97,8km - Reisverslag uit Laruns, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Etappe 3 Urzainqui - Laruns 97,8km - Reisverslag uit Laruns, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Etappe 3 Urzainqui - Laruns 97,8km

Door: Okke

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

24 Augustus 2021 | Frankrijk, Laruns

We vertrokken vandaag meteen onder aan de klim naar de grens van Spanje en Frankrijk.
Na ca 31km klimmen stonden we boven op de Col de la Pierre Saint Martin op 1775m hoogte. Het uitzicht was geweldig maar de temperatuur was maar 10 graden.
Door de lange klim waren de verschillen tussen ons wel groot Gelukkig was de volgauto er en konden we uit de wind staan, cola en bananen nuttigen en wachten op de andere.
Casper wist zelfs de volgauto te verslaan door als eerste boven te komen, Hij had hier nog wel een fikse sprint voor moeten trekken in de laatste kilometers.
Wim en Boreas volgen op gepaste afstand en daarna druppelde de rest binnen. Door de kou en grote tijdsverschillen besloten Boreas en Wim alvast te gaan afdalen en op zoek te gaan naar een restaurant. Wim had er flink de snelheid in en loste Boreas in de afdaling. Hij keek niet meer op zijn navigatiesysteem. (het ging zo lekker zij hij later). Hij sjeesde pardoes voorbij de afslag en kwam ruim 10 kilometer erachter dat hij misschien de afslag had gemist. Hij begon vol goede moet aan de klim terug van gemiddeld 10% stijging. Hij appte Rob met de vraag kun je me komen ophalen. Dit lukte na enig zoeken en Wim werd bij de afslag afgezet met de opdracht en nu gas geven en de achterstand in halen. Na 30 kilometer achtervolgen had hij ons weer ingehaald.
Boreas pakte het verstandiger aan hij stopte bij de afslag en wachtte totdat Christiaan (onze specialist in navigeren) langs kwam en zonder aarzelen zij hier moeten we in.
Rijn had vandaag een zware dag hij kon niet lekker in zijn ritme komen en een bekende blessure speelde op (rug). Hij pakte het verstandig aan en koos na de pauze om met de auto verder te gaan en deze dag niet meer te klimmen.
Zittend achter een reuze entrecote hebben Casper en Boreas de klim van Col de Marie Blanque geanalyseerd. Okke dacht er het zijne van en gaf aan gewoon doortrappen het wordt zwaar en de berg verandert niet.
De Col de Marie Blanque 1035m was voor vandaag de scherprechter deze laatste klim was erg stijl in zijn laatste 4 km en vergde het uiterste van Casper, Boreas, Okke, Wim, Christiaan en Boudewijn. Wim zijn snelheid liep zover terug dat hij bijna stilstond. (De extra klimkilometers en de snelle achtervolging braken hem op). Toch kwam hij ook boven. Boreas smeekte Okke om een gelletje, hij rilde helemaal en dacht zijn energie op had.
Na het gelletje spoot Boreas ineens weg op deze laatste Col en wist zelfs Casper nog net op de top te achterhalen.
Nadat we allemaal veilig boven waren gekomen volgde de afdaling. Christiaan nam Rijn zijn plek in de volgauto (zijn kilometers zaten erop voor vandaag) Rijn leefde zich uit in de afdaling en stapte in Laruns met een voldaan gevoel van de fiets.
Rijn heeft speciaal een hele grote garage afgehuurd om onze fietsen in te stallen. Wat een luxe. Het hotel d’ Ossau is voor een aantal een bekende plek. We zijn benieuwd of vannacht nog schapen langskomen over het dorpsplein.

• 25 Augustus 2021 - 00:12

Miriam Van Brandwijk :

Bééé.
    Klinkt goed!
    Xxx
    Miriam

• 25 Augustus 2021 - 07:45

Rob:

Even voor de record, na het bestuderen van de finish foto bleek de volgauto toch eerste op de eerste col.

• 25 Augustus 2021 - 08:01

Harmless:

Als ik t ze lees, dan heb ik t gevoel dat t vanuit de neutralisatie gelijk koers was. Vluchters, waaiers in t peloton en de gelost en. En heeft de koersleiding alle moeite om alles in de hand te houden. (Koers)petje af Rob! Krijg t gevoel dat jullie elkaar amper gezien hebben. K hoop dat t vandaag gezelliger is... ;)

• 25 Augustus 2021 - 13:18

Paula Mijnheer:

Enorm leuk om jullie belevenissen zo te lezen. Super. Nog veel fietsplezier mannen