Etappe 4 Laruns - Sainte Marie de Campan 94km - Reisverslag uit Campan, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Etappe 4 Laruns - Sainte Marie de Campan 94km - Reisverslag uit Campan, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Etappe 4 Laruns - Sainte Marie de Campan 94km

Door: Okke

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

26 Augustus 2021 | Frankrijk, Campan

Vanochtend om halfacht een heerlijk ruim ontbijt gehad met een gezonde kiwi.
Boudewijn had besloten de Col d’Aubisque niet op te fietsen en zijn krachten te sparen voor de col de Tourmalet.
Hij heeft Rob vergezeld bij het wachten op de top. Had een belangrijke taak het weg jagen van de wilde paarden die steeds tegen Wim zijn auto wilde gaan aan schuren en het veulen dat zijn buitenband wilde opeten.
Langzaam druppelde iedereen binnen op de top. Casper was weer als eerste boven gevolgd door Boreas. De rest kwam in de gebruikelijke volgorde boven.
Okke ging nog even met zijn drone spelen. Had een klein ongelukje met het landen van de drone zijn duim kwam tussen de rotor van de drone. Een sneetje tot gevolg.
Rob had ondertussen pleisters gekocht en heeft Okke van een pleister voorzien.
Boreas, Wim Rijn en Casper daalden als eerste en Okke Boudewijn en Christiaan besloten wat later naar beneden te gaan. De eerste hindernis die ze tegen kwamen was een kudde schappen Boudewijn kon er nog net voorlangs maar Okke belande er midden tussen.
Boreas had ’s ochtends nog gezegd dat als we door een tunnel rijden eerst een oog dicht moesten doen.om beter te zien in het donker. Casper was het vergeten en kon gelukkig snel zijn zonnebril afzetten en zo veilig door het tunneltje rijden, De Soulor is van deze kan maar een klein puistje. En de afdaling werd ingezet.
Tijdens een vlak gedeelte had Christiaan even een moment van onoplettendheid en reed pardoes tegen een betonnen barrier. Gevolg was dat hij een salto mortale maakte en met een smak op het wegdek terecht kwam. Boudewijn zag het gebeuren en kon samen met een plaatselijke verpleegster meteen eerste hulp bieden. Ook Rob was snel ter plaatse en regelde het verkeer. Ziekenauto werd gebeld en was er snel.
Christiaan is met alle zorg naar Lourdes vervoerd. Na controle bleek dat hij niets gebroken had maar dat zijn schouder en rug flink geraakt waren. Hij moet voor de zekerheid wel een paar dagen in Lourdes blijven en krijgt voor de veiligheid van zijn rug een corset aangemeten.
Wij waren allemaal erg geschrokken en besloten toch maar niet de Tourmalet te gaan doen maar via een alternatieve route naar Sainte Marie de Campan te rijden.
Boudewijn bleef in Lourdes om via de telefoon met Christiaan te communiceren (Covid 19 protocol).
De gekozen route was wel erg mooi maar het werd ineens erg warm (we moesten af toe even afkoelen onder een boom. Rijn wist de klim die er toch ook weer inzat als eerste te volbrengen. Hij was even aan Casper en Boreas hun aandacht ontsnapt. Koers instinkt! Toen wij bij het hotel aankwamen stond Rob ons op te wachten en had alle tassen al uit de auto gehaald. Toen duidelijk werd dat Christiaan nog een nachtje in Lourdes zou blijven heeft Rob Boudewijn opgehaald en waren ze net op tijd terug om aan te schuiven bij het diner.
Morgen besloten om niet over de Tourmalet terug te fietsen maar door de heuvels rond Lourdes onze weg te vinden naar het volgende hotel. Het was een dag die we niet snel zullen vergeten.

• 26 Augustus 2021 - 16:42

Aaldrik:

Beterschap, Chris

• 26 Augustus 2021 - 19:06

Anita:

Wat een dag. Dat was flink schrikken. Sterkte voor Christiaan; hopelijk valt het allemaal mee.

• 26 Augustus 2021 - 19:12

Dolinda :

Beterschap en sterkte voor Christiaan

• 26 Augustus 2021 - 19:29

Miriam Van Brandwijk :

Beterschap voor Christiaan!
    Ik hoop dat het meevalt.
    Ik zie Okke al helemaal tussen de schapen met z’n fietsie!
    Goed dat jullie nu rustiger aan doen!

• 26 Augustus 2021 - 19:58

Coby Nell:

Sterkte Christiaan, sneu dat deze

• 27 Augustus 2021 - 21:35

Harmless:

Tja, 't is weer paar dagen later, maar desalniettemin opluchting dat 't niet erger is. Hoewel dit al erg genoeg is. Goed plan het even rustiger aan te doen..... Overigens ..... David ....? Wel die tip van Boreas, knipogen voor je tunnel infietst..... goed onthouden. En niet alleen als 'r een mooie vrouw in de tunnel loopt.... dan moet je er ook bij fluiten....
    Rustig aan de komende dagen mannen...!