Etappe 5 Sainte de Marie Campan - Bielle 85km - Reisverslag uit Bielle, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Etappe 5 Sainte de Marie Campan - Bielle 85km - Reisverslag uit Bielle, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Etappe 5 Sainte de Marie Campan - Bielle 85km

Door: Okke, Wim, Christiaan, Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

26 Augustus 2021 | Frankrijk, Bielle

Vandaag begon de dag toch wel wat vreemd. Christiaan was voor de zekerheid toch nog een nachtje in het ziekenhuis in Lourders gebleven. Na wat telefonisch contact werd duidelijk dat hij vandaag het ziekenhuis mocht verlaten en hebben toen voor hem een hotel naast het ziekenhuis gezocht waar hij de komende dagen kan verblijven in afwachting van zijn terugreis naar Nederland. Hij heeft ondertussen Lourdes verkend en viel niet eens op tussen alle pelgrims met zijn tijdelijke corset. (Lopen gaat weer prima)
Wij hadden voor vandaag de route nog wat aangepast om een rustig fietsdagje te hebben. Wij waren allemaal toch wat vermoeid van de tocht tot nu toe. (Leerpuntje voor volgende keer niet alle bergen achter elkaar plannen, we worden wat ouder). We waren het over eens geen col de Soulor vandaag. Wat we wel ontdekte was dat het achterland van Louders erg mooi is om door heen te fietsen. Eerst even gestopt bij de bakker in Lourders en toen naar de Kathedraal op zoek naar het heilige water, toen Boreas het terrein op wilde fietsen werd hij direct tegengehouden door een Louis de Funes met een fluit. Verder de nodige pelgrims en Monniken/Fraters en mensen met een kruis op hun schouder gezien.
Op het hoogste klimmetje van de dag had Rob een bankje neergezet waar we lekker konden lunchen. We waren voor de verandering al om 15.00 uur in ons hotel. Dit gebeurde onder aanvoering van Boudewijn die steeds als eerste de heuvels nam (zou hij gisteren soms stiekem iets van het gewijde water in Lourdes hebben gedronken een soort Astrix en Obelix elixer). Gedoucht en toen zijn Wim, Boudewijn en Okke met de auto naar Lourdes gereden om even te kijken hoe het met Christiaan is. Hij zat monter op het terras van het hotel en vertelde honderd uit over zijn avonturen met de Franse dame van het corset, hij mag morgen terugkomen om het nieuwste model aangemeten te krijgen. Speciaal exemplaar met bubbels. Volgens Christiaan kon je daar zo een slangetje aan maken voor bier. (We zullen zien).
Het was goed om te zien dat hij de hele situatie neemt zoals die nu is en probeert te genieten van zijn dagen in Lourdes. Daar nemen we ons petje voor af!
Voor morgen de route besproken en besloten bijtijds op de fiets te stappen. Morgen 2 bergen van 1000 meter hoogte en een vlakstuk tussen in (vlak in Pyreneeën is anders dan vlak in NL)
We zullen dan ook merken of deze relatieve rustdag ons geholpen heeft om deze obstakels zonder al te grote problemen te nemen.

• 26 Augustus 2021 - 23:18

Miriam Van Brandwijk :

Goed om te horen dat Chris de moed erin houdt.
    Ik hoop dat jullie niet te veel Lourdes elixer drinken, want dan zien we zaterdag allemaal heilige boontjes in Biarritz!
    Bedankt voor het verslag en veel succes morgen!

• 27 Augustus 2021 - 07:42

Frank:

Dat klinkt in ieder geval alweer als goed nieuws, maak er daar het beste van, succes en veel plezier!

• 27 Augustus 2021 - 07:43

Frank:

En Chris, van harte beterschap ook!