Etappe 6 Bielle - Lasse - Reisverslag uit Lasse, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Etappe 6 Bielle - Lasse - Reisverslag uit Lasse, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Etappe 6 Bielle - Lasse

Door: samen aan tafel

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

27 Augustus 2021 | Frankrijk, Lasse

Vandaag was er een grote uitdaging 2 Cols van meer dan 1000 meter. We starten meteen vanuit ons hotel met berg oprijden. Het was voor Okke meteen een uitdaging want afgelopen nacht kreeg ik last van zijn darmen. Meteen Imodium genomen en toen toch gestart. Gaande de weg ging het steeds beter.
Door het mooie weer op de Col de Marie Blanque konden Rijn en Okke eindelijk zien hoe die er vanuit deze kant uitziet. Dit is een klim die vriendelijke is met mooie plateau’s om even uit te rusten. Boreas en Casper streden zoals verwacht een felle strijd wie het eerste boven was. Casper won. Boudewijn had een zeer goede dag en kwam op een kleine achterstand binnen.
De afdaling was weer erg leuk om te doen Wim en Okke lieten zien dat ze het dalen niet verleerd zijn en suisden naar beneden. (Snelheid blijft geheim).
We pakten de D918 op, deze weg loopt van de Middellandse zee naar Biarritz. Dit was een erg mooi stuk met veel glooiingen door het Franse land. Rob had weer een goede koffiestop geregeld op een dorpsplein.
Toen vertrokken we richting de laatste grote klim Col de Lacharria . Dit is een steile klim met stukken van 13%. Dit werd toch iets te veel voor Rijn en hij stapte halve wegen in de auto bij RoB. Casper die tot dat moment bij Rijn was gebleven dartelde even later langs Boudewijn en Okke. Wim heeft op de kruising naar de echte top maar zonder naam nog een tijdje staan wachten op water. Hij had beide bidons leeg. Okke, Rijn en Wim zagen voor het eerst hoe het eruit zag op deze pas de vorige keren dat ze hier waren was het mistig. Harry zag een foto en was zeer verbaasd wat hij zag. Toen hij met ons hier was konden we amper 10 meter voor ons uitkijken door de mist.
Boreas wist nu wel Casper en Wim te verslaan op de top. Okke en Boudewijn kwamen veel later boven en moesten eerst even bijkomen tussen de koeien. Ze werden na een halfuurtje gewekt door een koeienbel naast hun oor.
Wat volgde was een adembenemende afdaling met schitterende uitzichten. Rijn, Casper, Boreas, Wim en Boudewijn stopten om de 500 meter om steeds oeh en ah te roepen.
Okke hobbelde voorzien van een gelletje in een gestaag tempo naar beneden.
Het Hotel in Lasse was snel gevonden en we konden meteen aansluiten voor een spelletje jeu de Pilot. (Kaatsen tegen de muur).
Okke is gaan bij slapen. Rijn en Rob overleggen hoe ze de terugreis georganiseerd gaat worden want morgen is al weer de laatste dag.

• 27 Augustus 2021 - 20:31

Miriam Van Brandwijk :

Wat vervelend dat je je niet goed voelde, Okke. Morgen maar weer de laatste etappe.
    Ik ben blij dat de afdaal snelheid geheim blijft: ik wil het ook niet weten!
    Rob, Rijn & Casper hebben een verkreukelde fiets met tassen afgeleverd bij ons hippie huisje. Hij staat in de voortuin bij de hoornaars. In plaats van op de auto van Rijn passen we nu op die fiets.
    Was leuk Rob, Rijn en Casper even te zien!
    Oant moarn!
    Xxx Miriam

• 27 Augustus 2021 - 21:48

Harmless:

Krijg de indruk dat t fietsen iets relaxter (lees rustiger) gaat. Als gevolg van gebeurtenissen, EN natuurlijk zijn jullie inmiddels samen ook alweer zo'n 70jaar ouder dan 10jaar geleden. Ook blij te lezen dat eindelijk is onthuld hoe de MarieBlanque er uit ziet...;). Nog een lekker daggie fietsen mannuh!! Zou zeggen... niet remmen voordat je voorwiel koppie onder in t zeewater zit..... Lekker afkoelen met 'n ijssie.