Afsluitend blog Tour De Pyreneeën 2021 - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Afsluitend blog Tour De Pyreneeën 2021 - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Afsluitend blog Tour De Pyreneeën 2021

Door: Allen

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

29 Augustus 2021 | Frankrijk, Biarritz

Vandaag de laatste reis dag richting Nederland voor Rob, Boudewijn, Boreas, Casper, Rijn, Wim vanuit Tours, voor Christiaan vanuit Lourdes. Het werd een spannende strijd wie als eerste thuis zou zal zijn. De reis per auto naar verliep zonder veel problemen en begin van de middag was Rob als eerste weer thuis gevolgd door Rijn en Casper, Boreas en Boudewijn en belande Wim als toetje in een file richting Zuidhorn. Christiaan werd vanochtend opgehaald door een Businessclass taxi in Lourdes en werd naar het vliegveld in Toulouse gebracht. Hij was ruim op tijd en moeste helaas 3 uur wachten voordat hij als een prins naar Schiphol vloog.
Daar aangekomen stond wederom een zeer luxe taxi klaar om hem naar Meppel te vervoeren. Okke is achtergebleven in Biarritz en gaat nu beginnen aan zijn vakantie met Miriam in de Pyreneeën op zoek naar de Lammergier
De 2de lustrum van de KKK-DDD tour de Pyreneeën was een bijzondere editie. We hebben samen veel beleefd en we hebben 664km gefietst, het aantal hoogte meters bedraagt 13079m. Maar Wim heeft meer kilometers (18km extra) omdat hij een afslag miste en met een razende snelheid een op een weg zonder bochten afdaalde en de afslag voorbijreed. Hij had het pas na ca 9 km door. Gelukkig is hoefde hij niet alles zelf omhoog te fietsen (Ploegleider Rob bood een helpende hand).
We sluiten dit blog voor dit jaar met de wetenschap dat fietsen door de bergen erg leuk is. Een ongelukje in een klein hoekje kan zitten. Altijd weer in verrassende hotels, hostels zitten. Dat Casper het hardst omhoog rijdt en elk jaar sterker zal worden. Dat de anderen dat helaas niet meer kunnen zeggen. Dat een auto achter ons aanrijdt echt heel erg ideaal is. Dat het landschap dat aan je voorbijtrekt elke keer weer verrassend is. Dat Christiaan ondanks alles een geweldig incasseringsvermogen heeft en altijd het van de zonnige kant blijft bekijken. Boreas het een spannend vond om met vreemde mannen in een 2 persoons bed te slapen. Dat Okke voorlopig geen kippenpootjes meer eet. Dat Boudewijn het beste herstel had dankzij de chocomel. Rijn geconstateerd heeft dat hij altijd tot het uiterste ging op de fiets maar dat hij nu meer met beleid moet rijden. Wim de snelste dalers is en Rob een ideale ploegleider.
Waar we volgend jaar naar toegaan is nog een geheim.
Dank voor het lezen en de reacties Hierbij sluiten we het blog voor dit jaar

Tot volgend jaar

Christiaan, Okke, Rob, Wim, Boreas, Rijn, Casper en Boudewijn

• 29 Augustus 2021 - 21:27

Dolinda:

En Christiaan ...zo heeft elk nadeel dus ook een voordeel.....want ik moest van Schiphol in een overvolle trein die zelfs niet ging rijden door overbezetting naar Zwolle.

Mannen geniet ieder ook van jullie wel verdiende rust na zo'n mooie inspanning/belevenis.