Fietsdag 2 Door de Zwitserse Jura - Reisverslag uit Les Fourgs, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Fietsdag 2 Door de Zwitserse Jura - Reisverslag uit Les Fourgs, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Fietsdag 2 Door de Zwitserse Jura

Door: Okke, Wim en Boreas

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

07 September 2022 | Frankrijk, Les Fourgs

Vanochtend weer vroeg opgestaan om te fietsen voor het verwachte onweer aan het eind van de middag.

Als eerste de grens over naar Zwitserland, geen enkel probleem. Na eerst nog een klein klimmetje daalden we ruim 800 meter naar Lac de Neuchâtel. Onderweg kwamen we een afgesloten weg tegen (de enige route naar beneden). Borden genegeerd. Advies gegeven als Rijkswaterstaters aan de aannemer en met een stalen gezicht er langs gefietst. Ze waren de riolering aan het vervangen over 8 km afdaling daardoor om de 100 meter een sleuf in de weg. Gelukkig waren deze al weer gevuld met steenslag.

Veilig beneden aangekomen zijn we koffie gaan drinken bij de plaatselijke kaasboer die ook heerlijke koffiebroodjes verkocht. Na de koffie hebben we eerst nog voor de plaatselijk boer druiven geperst als onderdeel van van het geestelijk voor bereiden op de klim van ruim 16km (gemiddeld 7% stijging) maar wat ze er niet bij verteld hadden was dat er stroken van 16% (boeren weggetjes en heel Stijl) bij zaten. Na ca 1,5 uur kwamen we boven bij restaurant Combaz alt 1223. Heerlijke sandwich gegeten en toen weer verder.

Op naar de volgende klim door een schitterend landschap. De volgorde van wie als eerste boven is wordt steeds duidelijker. Boreas had vandaag super benen, ondanks zijn overslaande versnelling. (Okke dank voor de reparatie), Wim vergat te eten en kreeg bij de 7 de beklimming een honger klop. Hij at een reep en herstelde snel. Maar ondanks dat we weer een jaartje ouder

zijn komen we nog steeds boven.

Vandaag 103km en 2278hoogtemeters. en zere benen.

Even nog over het schuilen voor het onweer. Op 3 kilometer van ons huisje begon het te regen en te onweren. Snel bij een huis met een hele grote overkapping geschuild. En toen het voorbij was snel weer doorgefietst naar Les Fourgs,

Op dit moment (avond) weer regen en onweer maar de verwachting voor morgen is droog en zonnig.

Oh ja Boreas had zijn raam op laten en heeft nu een waterbed.:)

• 07 September 2022 - 22:43

Miriam :

Die afgesloten weg bij Creux Du Van klinkt bekend! En ook het negeren roept herinneringen op…
    Wat vervelend zo’n waterbed!
    Zo te horen hebben jullie weer genoten van een prachtige maar zware fietsdag. Morgen maar uitslapen!