Dag 6 De Laatse Fietsdag met Harry in de waterval - Reisverslag uit Weitnau, Duitsland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Dag 6 De Laatse Fietsdag met Harry in de waterval - Reisverslag uit Weitnau, Duitsland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Dag 6 De Laatse Fietsdag met Harry in de waterval

Door: Okke en Harry

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

02 Juni 2023 | Duitsland, Weitnau

Vanochtend voor alweer de laatste fietsdag op de fiets gestapt. Harry had besloten om zijn eigen route te fietsen en naar de watervallen te gaan om daar te wandelen.

De route ging nu door een lager deel van de Allgäu. We hadden mooi vergzichten en zagen in de verte de Alpen in het ochtend licht. De koffiestop hebben we gehouden in Isny een mooi historisch stadje. In onze route was een groot deel van de Allgäuradweg opgenomen waar we vele fietsers met elektrische ondersteuning tegen kwamen.Wij moesten af en toe een bergje op van meer dan 15%. Dit werd vaak beloond met een fenomenaal uitzicht over de Allgäu. Als de klimmen langer waren was de volgorde van boven op de top weer als vanouds.

Om toch echt een streekgerecht te eten zijn we het dorpscafé van Heimenkirch binnen gegaan en hebben daar als lunch Allgäuersnitzel (met kaas en Ham) met pommes gegeten. Na deze toch wel zware maaltijd hadden we de eerste klim na de lunch allemaal moeite om ons klimritme te vinden. In een van de afdalingen werden Wim en Boreas ingehaald door de plaatselijke durfal op een elektrische ATB. Hij reed als een idioot en haalde hen onverantwoord in. (Boreas zat bibberend op zijn fiets.) Onder aan de afdeling werd er aan de weggewerkt en moesten we door de berm omdat ze aan het asfalteren waren. Maar onze local hero vond dat niet nodig en reed pardoes door het hete asfalt. De man op de wals vol verbazing achterlatend mooi ATB - spoor in het asfalt.

De laatste klim van deze vakantie was een kolfje naar de hand van Boreas. Wim was wel heel sneaky langzaam weggereden om zo voor Boreas boven de komen maar dat liet Boreas dus niet gebeuren. En dan beweert hij elke keer dat hij niet competitief is. Hij lag hierdoor wel de hele middag voor pampus op de bank.

Wat Harry heeft beleefd kunnen jullie hier onder lezen.

Wederom goeie slapie gedaan. De ontbijten worden steeds routineuzer, dus t wordt tijd dat daar n einde aan komt. Na de traumatische ervaring van gisteren (peloton in tweeën) besluiten we nu gelijk zo maar te starten. Peloton 1 heeft eerst een verplaatsing met 2u rek en strekoefeningen. Het restant van het peloton krijgt een mooi afgemeten rondje met mogelijk een kasteeltje. Ik ga met t 1epeloton mee. Als ik paar km weg ben, zie ik dat ik alleen ben. Goed tempo dus. Doel is de watervallen van Eistobel. Stelt weinig voor vergeleken met t natuurgeweld op IJsland, maar afwisseling van beweging voelt weldadig aan. Wandeling wordt getopped met n, hoe kan het ook anders, een kaffe mit himbeerenkäsekuchen en glaasje mangopassiesappie met ronddartelende dirndl serveerster die niet serveerden bij deze ‘selbst bedienung’. Na deze spaziergang toch maar weer in zweterige fiets kloffie gehesen en nog een laatste rondje solo met citybike gefietst. Dat peloton heeft me overigens niet meer bijgehaald. In Isny im Allgäu toch nog maar tanks bijgevuld, na ’t ontvangen van een app-foto met 2e peloton schransend in frites en schnitzel. Zij vreten, dan ik zuipen. Dan maar zoetjes de laatste km’s van de vakantie peddelend naar huis. Timing perfect. Peloton 1 komt vlak na peloton 2 binnen. Alles onder luid gejuich van drommen mensen bij ons appartement. Hebben we n feessie gemist.?Opruimen, douchen, citybike snel terugbouwen, achter op de auto en met t gehele peloton weer naar Isny. Fiets droppen bij Willy (met z’n Deense dog. Net zo zwaar als hij). Hij gelooft niet dat ik in 3 dagen 200 met die citybike gefietst heb. Verder n aardig kereltje. Pizzeria gezocht in t historische centrum, waar we aanvankelijk op t terras plaatsnamen, maar ondanks windstil weer werden we daar weggeblazen. We vreesden dat onze pizza’s als frisbee ’s over t marktplein zouden vliegen. Derhalve binnen ons welverdiende afsluitingsdiner genuttigd. Wim had heimwee en liet de TomTom ons terug naar ons Zwitserse appartement sturen. Vlak voor de grens kwamen we erachter. Anders morgen toch wel een erg lange terugreis….. Deels inpakken, inventarisatie van alle mogelijke terugrijroutes, inschatting waar het n puinhoop wordt onderweg, dus minstens zoveel omrijroutes verkend. We zien het wel……

• 02 Juni 2023 - 22:22

Miriam :

Nou weer een heerlijke dag dus.

Hele goede reis gewenst en graag heelhuids thuiskomen.

Oant moarn!

• 03 Juni 2023 - 07:06

Coby Nell :

super dat reisverslag, ik heb dagelijks meegenoten.

goede reis welkom thuis

• 03 Juni 2023 - 09:16

Anita :

Heel jammer dat jullie hier niet als 1 peleton alle dagen samen hebben kunnen fietsen. Desondanks zijn de verhalen van beide topteams weer prachtig. En ik snap Wim wel: die bergen blijven lonken, dus als je je TomTom een beetje manipuleert ben je zo weer de grens over.

Goede reis terug!

• 03 Juni 2023 - 14:02

A En MA:

Het zit er alweer op.....was ondanks een.paR tegenslagen genieten!!! Wat kunnen jullie fietsen ,zeg....

Luitjes, een veilige rit weer naar het.mooie Friesland....

Dank voor de sprankelende verhalen en foto's.