Na 6 dagen fietsen weer naar Huis - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Na 6 dagen fietsen weer naar Huis - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Na 6 dagen fietsen weer naar Huis

Door: Okke en Harry

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

03 Juni 2023 | Nederland, Sneek

Wekkertje 6u. Niet nodig. Boreas zat al uren te lezen (tasjes al gepakt naast ‘m) op de bank te wachten zodat wij bijtijds te kunnen vertrekken uit de Allgäu.Wim sprong onder de douche en Harry en ik zelf werden rustig wakker.

Het ontbijt verliep rustig totdat Harry riep het broodrooster rookt! Even later sloegen de vlammen eruit. (Boreas was zijn broodje vergeten). Door strakke aanwijzing van Wim werd erger voorkomen hij riep stekker eruit, Vuur doven en naar buitenmet het rooster Okke blies de vlammen in een keer uit als of het een verhaaltje was en Boreas rende met broodrooster naar het balkon en wilde het al naar beneden gooien maar hij zag optijd dat dat niet nodig was.

Snel inpakken, nog n Freddy Mercury imitatie van Wim met stofzuiger (de tutu weigert hij aan te trekken). Nababbeltje met herr [e-38] frau Lehr over het weer [e-38] verkeer.Auf wiedersehn!!

Wederom een azuurblauwe lucht, maar helaas, kunnen we vandaag niet van genieten vanaf de fiets. Start van de terugreis gaat voorspoedig. Gisteravond gestemd over de route. Unaniem voor route via Kassel gekozen. Bijna bij Würzburg hebben we nog steeds niets kunnen verzinnen wat we zijn vergeten in t appartement….Koffiezetapparaat aan laten staan??? De oogst bijzondere gebeurtenissen tot nu…? Twee luchtballonnen, dooie das, vale (vitale) vos in de wei, mehrere baustellen ohne stau!!!

Met Boreas op de achterbank de lijst met evaluatie vragen opgesteld. Na 3u wikken [e-38] wegen, komen we tot 2 multiple choice vragen:

1.Was 't wat?:

a.’t kon minder;

b.’t had wel wat;

c.’t kon beter;

d.Kis’t ze moeilijk verstoan, dus volgnd joar gewoon zeuvn doag’n Zuurse Duun’n, ok moai

fietsn. (Harry kan dit vertalen voor eenieder die dit niet begrijpt)

e.Het was super

2.Boreas, Harry , Okke of Wim (doorhalen wat niet van toepassing)

a.Snurkt te hard

b.Fietst te hard de berg op

c.Praat te hard

d.Doucht te lang/ te weinig

e.Eet te veel/ te snel

f.Filmt te veel

g.Daalt te hard

h.Stapt te vaak af in de klim

We houden jullie op de hoogte van de eindrapportage.

Eerst maar voorbij Kassel zien te komen….. zonder stau. Zijn even binnen doorgereden en nog een extra rondje op het industrieterrein gereden maar Harry heeft dit zoals het grootste deel van de reis gemist wegens zijn gedoezel. Harry heeft een vaste stek op de achterbank.

Keuze Kassel overigens een goeie. We douwen heel stevig door.Om ca. 15u grens over en Harry heeft nog ff gezwaaid naar broerlief in z’n nieuwe huis in Gendringen. Maar uiteindelijk in ca 8u Duitsland door. Bij knooppunt P[e-38]R in Arnhemgooien we Boreas eruit, Coby wacht samen met de hond op hem. De Hond sloopt de auto als ie zijn baasje ziet. Coby neemt de tassen mee maar Boreas moet wel naar huis op de fiets met zijn zere benen. Het valt Harrydan natuurlijk wel weer tegen dat Boreas dan niet z’n grote weekendtas op z’n rug meeneemt….J. In Joure worden Harry en Wim opgehaald door hun eega’s. Harry kan niet wachten om Boots te zien maar helaas wilde die niet in de auto. Wim belt later in Paniek dat hij zijn telefoon kwijt is (waar belt hij dan mee??). Maar dat bleek loos alarm hij had ze onder zijn eigen stoel gelegd.

Okke rustig naar Sneek gereden maakt de imperiaal ineens een vreemd geluid , nog even op de verzorgingsplaats gestopt blijkt klepje door Wim niet goed vastgemaakt na het verwijderen van zijn fietsdakimperiaal

Weer een onvergetelijke week, zowel positief …. als helaas ook paar negatieve elementjes …. zoals wel duidelijk is geworden in voorgaande blogdagen. Harry die nu zich De ex-wilier fan noemt en nooit meer met zijn fiets naar de fietsenmaker wil met zijn shifter want dan is zijn trapas plotseling kapot.

Maar deze week maakte verder wel duidelijk dat we het nog steeds leuk vinden om door de bergen te fietsen. Dat we als onze tegenslagen weten te overwinnen. Dat we alle 4 heel verschillend zijn. Samen graag fietsen van de bergen genieten. Alweer uitkijken naar een volgend avontuur. En nu eerst moeten uitrusten van 6 dagen fietsen met in totaal 551,6km met 10418 hoogte meters en dat we 27 uur 29 minuten en 55 seconden op de fiets hebben gezeten.

Voor allen die gereageerd hebben dank daarvoor en tot de volgend jaar.

Okke, Boreas, Wim en Harry

P.S. als filmpje klaar is zal ik die ook op blog plaatsen

• 03 Juni 2023 - 22:20

Miriam :

Fijn dat de reis goed ging. Okke is er weer!!

• 03 Juni 2023 - 22:38

Jan Van Der Veen :

Ik moet toch weer eens tijd maken om mee te gaan. Genoten van jullie verhalen.

• 04 Juni 2023 - 11:22

Paul:

Net door de reisverslagen gescrold. Zo maak je in een week heel wat mee.

Leuk om op deze manier samen verhalen te maken!

Toch de fiets zelf ook maar weer eens wat vaker van de muur halen :).

• 04 Juni 2023 - 13:23

Coby Nell:

[e-1f4aa]

• 04 Juni 2023 - 13:23

Coby Nell:

• 05 Juni 2023 - 08:19

Klaas :

Ik heb genoten van jullie blog heren!

Op naar de volgende ;)