Dag -1: The KKK-DDD’s resp. MAMIL’s…. 3.0…… - Reisverslag uit Nij Beets, Nederland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Dag -1: The KKK-DDD’s resp. MAMIL’s…. 3.0…… - Reisverslag uit Nij Beets, Nederland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Dag -1: The KKK-DDD’s resp. MAMIL’s…. 3.0……

Door: Heuvelknientje

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

26 Mei 2023 | Nederland, Nij Beets

Induttend bij de inmiddels slapeloos saai wordende teams meetings, uitkijkend door m’n thuiskantoor raam naar de dorpsgenoten die hun hond voor ons huis laten schijten, zit ik me te bedenken……. WAT MOET IK ALLEMAAL OOK AL WEER MEENEMEN ……??Lijkt wel 100 jaar geleden dat ik met de mannen mee mocht.. :) …..Jong talent heeft het team veroverd, hoewel de harde kern wel heel erg veteraan geworden is. Ik gelukkig niet….!! Maar de selectie is wel wat ingekrompen om efficiency redenen. Welke redenen moeten we nog even bedenken.

Voordeel met de die hards dat we weinig voorbereiding meer nodig hebben.

Waar we vroeger halfjaar te voren elke week bij elkaar kwamen en ellenlange actielijsten hadden, bakken met selectiecriteria en BPKV beoordelingen voor de benodigde onderkomens, is het nu in vijf minuten geregeld met koffie/appeltaart bij Okke aan de keukentafel, alvorens we 4u op de fiets klimmen om ons voor te bereiden voor de ozo tricky lange vlakke verbindingsstukken tussen de beklimmingen in. We durven daarbij zelfs stukken zonder onze zijwieltjes te fietsen.

Gezien de gestaag vorderende grijze-haren-gehalte respectievelijk kale-plekken-oppervlak, een andere sponsor gezocht dus naamswijziging naar ‘Old Dutch Man in Lycra’ naar de bekende ODMIL broeken (chamois) crème ODMIL, die wij veteranen steeds harder nodig hebben.

Op Boreas na, heeft de rest van het team in het kader van het optimaal tectyleren van de benen, donderdag (25 mei) de RWS verblijd met onze deelname aan het fantastische fietsevenement georganiseerd in het kader van RWS 225 jaar resp. NAP 205 jaar. Noord Nederland moest daarvoor vanuit Assen naar Nijmegen fietsen, de langste van alle regio’s, namelijk195k. Natuurlijk een missertje om niet nog 30k eraan vast te plakken en dan mooi op 225k uit te komen, dus dat heb ik zelf maar gecorrigeerd….. (bijna). Boreas verkoos om z’n laatste training vanuit een kajak te doen. Ik begrijp de fysieke voordelen daarvan nog niet helemaal, maar we hebben een week om dat uit te vinden, en dat voor de volgende keer uit z’n hoofd te praten.

Tja….. het kleine maar bovenmenselijk onderschatte team:

Okke: wegkapitein 1e uur en windbreker voor mij;

Wim: locomotief en windbreker voor mij;

Boreas: zorgt voor rugwind uit het noorden (als we die nodig hebben), anders… windbreker voor mij;

Ikkuh: holle bolle Gijs, en parasiet

Doelen: het wonderschone Graubünden respectievelijk Bayern, de Allgäu om precies te zijn. Wanneer, waar vandaan en hoe laat we morgen vertrekken is me nu nog steeds niet duidelijk, maar ik hoop dat ze me 5 minuten tevoren even bellen daarvoor.

Liedjes voor onderweg meebrullen heb ik al uitgezocht. Voor de potjes met vet, neem ik het 347 t/m 623 couplet voor m’n rekening. Ergens tussen Frankfurt en Freiburg.


  • 26 Mei 2023 - 10:13

    Miriam Van Brandwijk :

    Ha die Harry! Wat een heerlijke tekst weer, echt de ‘oude’ Harry.

    Vandaag spannend en alles inpakken, niets vergeten. Ik hoop dat jouw huis naar vers gebakken appeltaart ruikt.

    Ik wens jullie alvast heel veel succes met de voorbereidingen en een goede reis.

    Veel liefs,

    Miriam


  • 26 Mei 2023 - 10:17

    Simone:

    Nou, het werkt allemaal nog! Veel plezier, ik zal de hondenuitlaters wel in de gaten houden voor je Harry!


  • 26 Mei 2023 - 10:36

    Anca:

    En vergeet de zijwieltjes niet, Old Dutch Man in Lycra! [e-1f600] Goede voorbereiding en een fijne, plezierige reis! Na zoveel zwoegen voor RWS hebben jullie de break meer dan verdiend! Voor de terugreis kun jij misschien een Lederhose in Bayern aanschaffen.


  • 26 Mei 2023 - 13:33

    Rijn:

    Heren,

    Veel succes met het inpakken, vergeet de reserve bandjes en remblokjes niet. Ik weet zeker dat het allemaal goed komt als jullie je helmen ophouden zal niemand zien dat de jeugdige haardos wat verminderd is.

    Realiseer dat het hebben van extra armspieren erg nuttig kan zijn bij het sprinten voor de dorpsbordjes vandaar ook de trainingen met een kajak dan zijn de arm spieren vast voorbereid.

    Ik ben heel benieuwd hoe dit gebied is om te fietsen

    Al met al veel plezier en geniet er van


  • 26 Mei 2023 - 17:52

    Sprintkoning:

    Succes mannen! Ik ben benieuwd of jullie alle spullen meekrijgen.

    En vergeet dat reserve wiel voor Harry niet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Okke en Harry

Fietsen in de Bergen

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 98990

Voorgaande reizen:

27 Mei 2023 - 04 Juni 2023

Graubünden & Bayern

12 September 2022 - 05 September 2022

Fietsen in Jura en Alpen

22 Augustus 2021 - 28 Augustus 2021

Rondje Pyreneeën 2021

04 September 2020 - 11 September 2020

Eifel zonder twijfel.....

18 Augustus 2019 - 22 Augustus 2019

Training ODMIL

08 Juni 2019 - 16 Juni 2019

MAMILS do Central Massif

31 Augustus 2018 - 09 September 2018

2018 - Vuelta al Pais Vasco

04 Juli 2018 - 07 Juli 2018

MAMIL Mendikefantea.....entrenamenduan doa .....

26 Augustus 2017 - 03 September 2017

2017 - Sella Ronde

28 Mei 2016 - 06 Juni 2016

KKK-DDD 2016 - Puy de Dome - Mont Ventoux

01 Juni 2015 - 08 Juni 2015

2015 The French ..... AND the Spanish Pyrenees

01 Juni 2014 - 30 Juni 2014

2014 The French Alps

15 Mei 2013 - 09 Juni 2013

2013 The Alps

Landen bezocht: