Zaterdag……….. le derriere soir - Reisverslag uit Le Pouzin, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu Zaterdag……….. le derriere soir - Reisverslag uit Le Pouzin, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

Zaterdag……….. le derriere soir

Door: Montefantinotje

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

01 Oktober 2016 | Frankrijk, Le Pouzin

..............
Nadat we van de grootste schrik over de goed verlopen KKK-DDD toer zijn bekomen, besluiten we tot een verfrissende wandeling het Rhonebruggie over om nog even La Pouzin verkennen. Maar goed dat we dat doen, want dat voorkomt een teleurstellende vakantieboeking hier komende jaren, want er is echt geen zak te doen. Het enige belangwekkende lijkt een monument ter nagedachtenis van een geallieerd bombardement tegen de Duitsers in ’44, op de barrage van een zijriviertje. Voor de rest…… niets te beleven. De koeltorens van een kerncentrale even verderop geven de indruk dat een heuveltje ervoor op een exploderende vulkaan lijkt. ….. Verder hebben we niets gemist als we even later in de LOUNGE van de IBIS BUDGET een drankje nemen op de geslaagde tour zonder noemenswaardige tegenslag. De materiele pech was alleen maar handig om de kennis en vaardigheid van ons allen op peil te houden. Volgend jaar gaan we wat specifiekere pechgevallen uitlokken om het peil op te krikken. Bij loting worden pechgevallen aan fietsen toegekend.
De kok is er helemaal klaar voor als we terug zijn, dus we schuiven aan aan de diner tafels, geflankeerd door kijvende Hollandsche dames met volgzame mannekus die niet met vriendjes mogen fietsen. Oh wat zijn wij blij met onze eigen dames….!!!!!
We gaan voor de volle ala carte……… circa drie gangen. De ober is erg enthousiast, maar vergeet af en toe iets. Desondanks zijn we erg tevreden over François. Het eten is – net zo als de eerste avond – voortreffelijk. De planning voor morgen is gemaakt. 6uur de tassen bij de auto’s, deze inpakken, en 6.30u aanschuiven voor ’t ontbijt. As ’t ff ken om 7u gas of diesel geven.
Nog even de eerste suggesties voor volgend jaar verzameld (varieert van Galicië t/m Istrië dan wel Zwarte Woud en alles tussen deze driehoek in). Dat worden nog zware onderhandelingen komende herfst. De statistieken meld ik de komende dagen nog wel, voor zover relevant. De pechgevallen per persoon per dag; het aantal weggekopte insecten per helm; het aantal aan het voorwiel geplakte druiven per deelnemer; het aantal coppulerende koeien in een dorpsstraat; gemiddelde hoeveelheid bar dat iemand na pech MET HANDPOMP in z’n bandje weet te krijgen; de traagste afdaling van iedereen; noem maar op……… we hebben het allemaal bijgehouden. Eerst maar eens genieten van een lekkere welverdiende nachtrust zonder dromen over wolkbreuken, want dat geeft veel bezoekjes naar toilet en zo………..