De dag die anders was dan gedacht - Reisverslag uit Murol, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu De dag die anders was dan gedacht - Reisverslag uit Murol, Frankrijk van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

De dag die anders was dan gedacht

Door: Okke

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

13 Juni 2019 | Frankrijk, Murol

Vanochtend op gestaan met de ZON. Eindelijk daar was die dan! Na gisteravond de route omgekeerd te hebben zijn we vertrokken voor de eerste meters . Het ging meteen flink berg op. Rijn had er al een beetje hard hoofd in nadat hij met het sleuteltje omdraaien van de dakimperiaal zijn rug in een stand had gezet die zeer deed.
Hij begon dapper aan deze dag maar na de klim naar col de la Croix Morand 1401m en kwam ook boven maar besloot toen dat hij voor vandaag genoeg gefietst had. Na overleg ben ik samen met hem afgedaald naar het huisje, hebben koffie gedronken en ben toen begonnen aan de route in tegengestelde richting zodat ik op de hoogte van Super - Bess hun tegen zo komen.
Mijn route liep over verschillende geweldige bergkammen maar de klim naar Col des Paouins 1144m bleek een echte Kuitenbijter naast percentages tussen de 7 en 15%. kwam ik midden in een schaapskudde terecht en kreeg allerlei commando’s van de sheepdog die niet begreep.
Na telefonisch contact te hebben gehad met Wim werd de ontmoetingsplek Besse waar Harry op de rotonde voor standbeeld heeft gespeeld. Ook deze ontmoetingsplaats werd het niet nu ergens in de omgeving van Besse en zo waar na ruim 35 km kwam ik eindelijk Wim en Harry tegen. Dit ging bijna mis, er zat een foutje in de route en ik stond ineens voor een gravelpad (en we hebben nog geen gravelbike)en Harry dacht ik neem wel een alternatieve route Ik zag de beide heren op ca 200 meter voorbij fietsen. Snel gebeld en gelukkig nam Wim snel op eindelijk weer samen.
Wim bleef maar vertellen over Harry zijn avonturen met de serveerster op Super Bess ze was namelijk erg charmant gekleed. Harry hield zich wijselijk stil. Ondertussen melde Wim in de afdaling het heel stijl was 24% (daar was ik een uur ervoor tegen op gefietst! ), dat hij daar tijd voor heeft als we met ruim 60 km per uur naar beneden rijden!!!
Blijkbaar hadden Wim en Harry veel geleden in de klimmen onderweg want ze wilden na weer een berg de korte weg naar huis. Uiteindelijk hebben we alle drie even veel gereden ca 103km met ongeveer dezelfde hoogte meters 2200 en en toch een heel stuk een verschillende route!
Rijn bleek bij thuiskomst zijn rug weer een beetje in het gareel te hebben gekregen met voor hem bekende oefeningen en had verder genoten van het in de zon zitten luieren.

Tot zover mijn aanvullingen op een toch wel bijzondere dag

Gr Okke

• 13 Juni 2019 - 19:22

Miriam:

Leuk om het andere verhaal ook te horen. Klinkt heftig allemaal.
    Wat leuk die schapen, ik hoop dat je tijd had om foto’s te maken.
    Veel liefs en slaap lekker!
    Xxx Miriam