........ waar ben ik .............. - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu ........ waar ben ik .............. - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Okke en Harry - WaarBenJij.nu

........ waar ben ik ..............

Door: Bergfantje

Blijf op de hoogte en volg Okke en Harry

01 Juni 2015 | Nederland, Sneek

1juni
Op gebruikelijk tijd wordt ik wakker. Kan me deze hotelkamer niet goed herinneren. Lig wel erg dicht op mn maatje van de nacht. Ik besluit maar niet te douchen, spiertjes voelen wel lekker relaxt. Als ik beneden kom is t nog erg rustig voor t ontbijt. Ik lees een Nederlands krantje op de lektuurtafel. Hmm, eerste keer deze week. k Wordt n beetje kribbig als personeel en mn eigen ploegmaten het laten afweten, en duik zelf de keuken maar in om wat eten te halen. Wel brutaal, maar zo aan t eind van de week wordt t lontje wat korter. Uiteindelijk de fiets maar uit de berging gehaald, mn route maar ingesteld en fietsen maar. Ik zie die slappelingen vanmiddag wel bij t hotel. T is gelukkig weer lekker weer. Wel wat fris, te fris voor mn optimistische korte mouwen. T is gelijk heuvelachtig. Ongehinderd door t trage opwarmtempo van de ploeggenoten zet ik gelijk een lekker tempo in om warm te worden. De eerste toppen trek ik uit gewoonte de sprint aan voor de bergtrui, maar zoals al eerder de laatste dagen komt Rijn er niet meer over heen. Dat er ook geen volgauto is, vind ik wel wat link. Mocht er weer een spaak gaan, dan ben ik de sigaar. Maar ja ..... moeten ze maar wakker worden.
Ik peddel rustig door, hier en daar ook een premiesprint aantrekkend - ook uit gewoonte - maar ook hier komt niemand meer over me heen. Makkelijk daggie. Na n uurtje ist parcour behoorlijk uitgevlakt. Nog één pittige vlak na een MacDonald. Ik denk eerst nog maar te lunchen daar, besluit het na de beklimming te doen. Na de ziedende afdaling passeer ik nog n fietsenzaak, en overweeg nog even naar de wielen te laten kijken. Maar t vakwerk van Okke doet t nog goed, dus besluit toch maar door te fietsen. De omgeving komt me toch vaag bekend voor. Ik ben ooit eerder op fietsvakantie in zuid-west Frankrijk geweest. Uiteindelijk kom ik langs Gare du Ljouwert, en vlak daarna voor n groot wit gebouw. De vreselijke waarheid begint langzaam tot me door te dringen. Ik kijk omhoog, en ja...... de blauw/witte vlag met kroontje. Belachelijke gele helm boven op t gebouw. Het was n droom.... n heerlijke droom..... die nu uiteen is gespat. k Zet mn fiets in t hok. Groet plichtmatig al die 'fijne' collega's. Waaronder ene Henk...... ene Okke...... ene Frank...... jippie. Werken...... pffffffffff ..... Ik ga vanavond maar eens fantaseren waar we volgend jaar om deze tijd zitten...... Ergens in knus dalletje in landelijk hotelletje.... heerlijk diner achter de knopen ..... belachelijke discussies over fietsverzetten, premie sprints, etc. en een lekker wijntje of une pression/cerveza in de hand in de ondergaande zon...... Centraal Massief????

Helaas .... t is echt afgelopen.

  • 02 Juni 2015 - 10:40

    Simone :

    Volgend jaar naar Zweden in de meivakantie toch???

  • 09 Juni 2015 - 22:07

    Jan Verhagen:

    Heb kunnen vaststellen dat deze razende reporter inmiddels een geheel eigen stijl gekregen heeft en het gemiddelde aantal woorden per artikel weer gestegen is t.o.v. vorig jaar.
    Vindt ik hoopvol!

    Zou in overweging willen geven e.e.a. te gaan uit geven in boekvorm.
    Gezien het aantal fietsers in Nederland verwacht ik er zeker een markt voor.

    Heb weer van je stukjes genoten, Harry.
    Zie ze graag weer bij de volgende tour.

    Groeten uit Heiloo,
    Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Okke en Harry

Fietsen in de Bergen

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 99515

Voorgaande reizen:

27 Mei 2023 - 04 Juni 2023

Graubünden & Bayern

12 September 2022 - 05 September 2022

Fietsen in Jura en Alpen

22 Augustus 2021 - 28 Augustus 2021

Rondje Pyreneeën 2021

04 September 2020 - 11 September 2020

Eifel zonder twijfel.....

18 Augustus 2019 - 22 Augustus 2019

Training ODMIL

08 Juni 2019 - 16 Juni 2019

MAMILS do Central Massif

31 Augustus 2018 - 09 September 2018

2018 - Vuelta al Pais Vasco

04 Juli 2018 - 07 Juli 2018

MAMIL Mendikefantea.....entrenamenduan doa .....

26 Augustus 2017 - 03 September 2017

2017 - Sella Ronde

28 Mei 2016 - 06 Juni 2016

KKK-DDD 2016 - Puy de Dome - Mont Ventoux

01 Juni 2015 - 08 Juni 2015

2015 The French ..... AND the Spanish Pyrenees

01 Juni 2014 - 30 Juni 2014

2014 The French Alps

15 Mei 2013 - 09 Juni 2013

2013 The Alps

Landen bezocht: